Założenia ogólne wewnątrzszkolnego systemu oceniania
- Rozpoznawanie przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez słuchacza wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z programów nauczania.
- Formułowanie oceny, która ma na celu poinformowanie słuchacza o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie.
- Wspieranie rozwoju intelektualnego i osobowościowego słuchacza oraz przygotowanie do samodzielnej pracy i planowanie swojego rozwoju.
- Wdrażanie do systematycznej samokontroli i oceny swoich osiągnięć.
- Motywowanie słuchacza do dalszej pracy.
- Dostarczanie nauczycielom informacji o postępach, trudnościach i uzdolnieniach słuchacza.
- Wykorzystanie osiągnięć edukacyjnych w kreowaniu zachowań pożądanych społecznie.
- Umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.